T +31 35 7400 400
E

Het volle zicht op verkeersveiligheid

Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat één op de tien automobilisten niet optimaal ziet. Als enige optiekketen met een door Veilig Verkeer Nederland aanbevolen keurmerk was het voor Pearle Opticiens een logische stap om daar in haar nieuwe campagne aansluiting bij te zoeken. Aan Impact de taak om dit thema ook below-the-line in te vullen.
Vrijwel niemand is zich ervan bewust dat hij of zij wellicht die ene bestuurder is die minder goed ziet. Dat gegeven was voor ons de insteek. Door middel van een simpele ogentest op tankstations langs de snelwegen wezen ‘Veilig-op-Wegteams’ van Pearle automobilisten op hun eigen gezichtsvermogen.

Iedereen, maar zeker degene die de test niet haalde, kreeg een uitnodiging voor een gratis deskundige oogmeting bij de Pearle opticien. Door middel van een opvallende perskit werden journalisten van de actie op de hoogte gebracht.

De resultaten van het Pearle onderzoek waren opvallend: één op de vijf automobilisten kon de kentekenplaat op 25 meter niet lezen! Dat lieten we dezelfde dag nog aan de pers weten. Het ANP pikte het bericht op, zodat het vervolgens op alle commerciële radiozenders te horen was. Ook verscheen het in een aantal dagbladen en op websites.

Het is voor de verkeersveiligheid te hopen dat veel mensen binnenlopen bij Pearle voor een deskundige oogmeting! Hier to naar kopen beste bruidsschoenen van online winkel.

De Veilig-op-wegcampagne is genomineerd voor een SAN Accent 2008! En daar zijn we als Impact natuurlijk erg trots op. Zoals een van de deelnemers zei: “Goeie actie van Pearle!”. Enneh, dus ook wel een beetje van Impact…

Wil je ook een actie met impact? Neem dan contact met ons op.


Meer Pearle : [Aan uw voorruit kan het niet liggen ...]

Je hebt de flash player nodig om deze pagina te kunnen bekijken!